Pediatria pre prax 6/2021
Prínos pedopsychologického vyšetrenia pri indikácii kochleárnej implantácie
Mgr. Nikoleta Ultisová, MUDr. Jana Barkociová, MUDr. Irina Šebová, CSc., MPH
V kazuistike referujeme o 3,5-ročnom dievčatku s obojstrannou ťažkou chronickou senzorineurálnou poruchou sluchu, kandidátke na kochleárnu implantáciu. Pri pedopsychologickom vyšetrení sme sa zamerali na zhodnotenie intelektového profilu pacienta a posúdenie rodinného zázemia uchádzača o kochleárnu implantáciu. V závere pojednávame o význame faktorov, ktoré z psychologického hľadiska pozitívne vplývajú na proces následnej rehabilitácie.
Kľúčové slová: pedopsychologické vyšetrenie, kochleárna implantácia, intelektový profil, rodinné zázemie
Benefit of pedopsychological examination in indication of cochlear implantation
In the case report, we report on a 3.5-year-old girl with bilateral severe chronic sensorineural hearing loss, a candidate for cochlear implantation. As part of the pedopsychological examination, we focused on evaluating the patient’s intellectual profile and assessing the applicant’s family background. Finally, we discuss the importance of factors that, from a psychological point of view, have a positive effect on the process of subsequent rehabilitation.
Keywords: pedopsychological examination, cochlear implantation, intellectual profile, family background